StreekFonds Utrechtse Heuvelrug steunt aanleg poelen Amerongse Bovenpolder

Geplaatst 24 sep. 2013 05:40 door info lawaaisites
De Bilt, 15 maart 2012
Op donderdag 14 maart reikten Daan Vergunst, voorzitter van StreekFonds Utrechtse Heuvelrug, en Marco van Beek, directeur Bedrijven a.i. van Rabobank Utrechtse Heuvelrug een cheque van € 9.000,- uit aan boswachter Hugo Spitzen van Utrechts Landschap. Het geld is ter beschikking gesteld voor de aanleg van drie poelen in de Amerongse Bovenpolder
.

Het doel van de poelen is om een biotoop te ontwikkelen voor de kamsalamander. De poelen worden gevoed door kwel dat onder druk uit de grond komt. Hierdoor ontstaat ook ruimte voor planten die afhankelijk zijn van kwel zoals de dotterbloem en waterviolier, die weer bijzondere insecten en libellen trekken. De kleurrijke poelen zijn straks prachtig zichtbaar vanaf het wandelpad ‘Onderlangs’. Hierdoor bieden de poelen zowel voor de planten, dieren als wandelaars een aantrekkelijke bijdrage aan de natuurwaarden.

StreekFonds Utrechtse Heuvelrug
Rabobank Utrechtse Heuvelrug en Stichting Utrechts Landschap hebben het StreekFonds Utrechtse Heuvelrug opgericht. Dit streekfonds ondersteunt concrete projecten en werkzaamheden die een bijdrage leveren aan natuur en landschap op de Utrechtse Heuvelrug. Belangrijkste bron van inkomsten van het streekfonds is de StreekRekening Utrechtse Heuvelrug; een spaarrekening waarmee bedrijven, overheden en maatschappelijke organisaties hun steentje bijdragen aan het behoud en de versterking van natuur, landschap en cultuurhistorie op de Utrechtse Heuvelrug. Wilt u meer weten, kijk dan op: